_bonus_

Thursday 28 June 2012

Chuweett Guppy-Guppy ku.. (n_^)

Hah!..Ok, sedar sudah yang title entry kali ni memang gedik, (muka tak bersalah.. ;p).. Just nak share, tengah hari tadi right after keluar je dari dewan exam, aku, and member-member rumah sebelah (ina, wa and faie) terus serbu dewan makan kat Indera Mulia, kesnya sebab nak jimat, kat DM boleh beli nasik bajet, 
nasi + ayam/daging + sayur = RM3 je, kat luar mana nak dapat, huhu.. (n_^)

Ok, tu bukan benda yang aku nak focuskan sekarang ni, coz ada benda yang lebih SUPERB EXCITING to me..huhu...(sangat excited bagi aku, maybe bukan bagi korang..).. 

My SWEET LITTLE GUPPY!..

Yang ekor oren tu jantan tau, ada dua ekor, and yang ekor kuning tu betina.. :)

Mereka sangat tecik.. tecik-tecik nya.. (n_^)

Dimanakah... ;p

Saya dah jatuh cinta dengan mereka-mereka.. (n_n)

Lepas je keluar dari pagar belakang Uitm, kitorang singgah kedai aquarium dekat dengan area rumah, Ina nak beli tali leher kucing yang untuk buang kutu tu (baru tau function sebenar tali tu, ingatkan orang saje suka-suka letak, huhu).. 

Usyar-usyar, then jatuh hati kat depa-depa ni, cute sangat, lagipun memang dah lama simpan angan-angan nak bela ikan, tapi asyik tertangguh je.. So, sekarang diorang dah selamat ditangan aku untuk menjaga mereka-mereka berempat, haha..  Ada empat (4) ekor semuanya, kiranya ada dua (2) pasang la.. Sukanya tengok, tapi cam kesian je kat diorang sebab bekas tu cam tak cukup besar je.. Nanti nak beli lagi satu bekas yang sama, then boleh la letak sepasang dalam setiap bekas tu..

Hmm, mereka-mereka takde nama, panggil guppy-guppy dengan nada yang comel je, haha (sudah, aku melalut lagi).. (n_^)

K la, nak sambung study, next paper is on next Monday, so doakan saya ye..
 (n_n)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...